Obchodné podmienky

 
 

OBCHODNÉ PODMIENKY 

I. Základné ustanovenia 

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú  vydané: 

ONGARO s.r.o. 

Smreková 3378/5, Zvolen 960 01, 

IČO: 46655778 

Email: info@ongaro.sk 

Telefón: +421 917 886 601 

Webová stránka: www.ongaro.sk 

(ďalej len „obchodník“) 

Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti obchodníka a  fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť  ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len: „kupujúci“)  prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke  dostupného na internetovej adrese www.ongaro.sk (ďalej je „internetový  obchod“). 

Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej  zmluvy. Odchýlne dojednanie v kúpnej zmluve má prednosť pred ustanoveniami  týchto obchodných podmienok. 

Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku. 

II. Informácie o tovare a cenách 

Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivého tovaru a jeho hlavných  vlastností, sú uvedené u jednotlivého tovaru v katalógu internetového obchodu.  Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich  poplatkov a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty  nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru zostávajú v platnosti  po dobu, po ktorú sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie  nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.

Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je  informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu  ohľadom tohto tovaru. 

V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s  balením a dodaním tovaru. Informácia o nákladoch spojených s balením a  dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platí len v prípadoch, keď je  tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky. 

Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa  nedohodne obchodník s kupujúcim inak. 

Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť  predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za  ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období nie kratšom ako 30  dní pred znížením ceny tovaru, alebo od začiatku predaja alebo poskytovania  tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30  dní pred znížením ceny. 

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy 

Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na  diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie,  náklady na telefónne hovory) hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od  základnej sadzby. 

Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi: 

  1. Prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu  registráciu v internetovom obchode. 
  2. Vyplnením objednávkového formulára bez registrácie. 

Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob  platby a doručenia. 

Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť  údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci obchodníkovi  kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v  objednávke sú obchodníkom považované za správne. Podmienkou platnosti 

objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári  a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými  podmienkami. 

Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle obchodník kupujúcemu potvrdenie o  obdržaní objednávky na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal.  Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou  potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky obchodníka. Kúpna zmluva je  uzavretá až po prijatí objednávky obchodníkom. Oznámení o prijatí objednávky  je doručené na emailovú adresu kupujúceho. 

V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže obchodník  splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku.  Pozmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je  v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky  obchodníkovi na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných  podmienkach. 

Všetky objednávky prijaté obchodníkom sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť  objednávku, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky  obchodníkom. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónnom čísle  obchodníka alebo elektronickou správou na email obchodníka, obe uvedené v  týchto obchodných podmienkach. 

V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane obchodníka pri uvedení  ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je  obchodník povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu  ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o obdržaní  objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Obchodník informuje  kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho  emailovú adresu pozmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa považuje za nový  návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o  prijatí kupujúcim na emailovú adresu obchodníka. 

IV. Zákaznícky účet 

Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže  kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu 

môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar  tiež bez registrácie. 

Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný  uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je  kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené  kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom  považované za správne. 

Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom.  Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k  prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Obchodník nenesie zodpovednosť za  prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami. 

Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám. 

Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj  užívateľský účet dlhšie nevyužíva, či v prípade, kedy kupujúci poruší svoje  povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok. 

Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite,  a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového  vybavenia obchodníka, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového  vybavenia tretích osôb. 

V. Platobné podmienky a dodanie tovaru 

Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy  môže kupujúci zaplatiť nasledujúcimi spôsobmi: 

  • bezhotovostne prevodom na bankový účet obchodníka SK82 0900 0000 0051  8779 8990 vedený v Slovenskej Sporiteľni, 
  • bezhotovostne platobnou kartou, 
  • bezhotovostne prevodom na účet obchodníka prostredníctvom platobnej  brány, 
  • dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru – pri neprevzatí objednávky bude  ďalšia objednávka vybavená len po prevode platby na účet alebo zaplatením  platobnou kartou cez platobnú bránu stránky. Upozorňujeme tiež, že v 

prípade, ak si zákazník objednávku neprevezme, vzniká nám právo  požadovať odškodnenie za neprebratú objednávku. Toto právo vyplýva z  novely zákona o ochrane spotrebiteľa platnej od augusta 2023. V súlade s  týmto zákonom budeme pri každej neprevzatej objednávke platenej  dobierkou požadovať odškodnenie vo výške 10 €. Táto suma len čiastočne  kompenzuje naše náklady spojené s poštovným, balným, mzdy zamestnanca  a spracovaním objednávky. 

Dodacie lehoty sa môžu pre rôzne produkty líšiť, ale vo všeobecnosti je termín  dodávky tovaru od 24 do 48 dní od dátumu prijatia objednávky. 

Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť obchodníkovi náklady  spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené  výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním  tovaru. 

V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade  bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 3 dní od uzavretia kúpnej  zmluvy. 

V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa  pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb. 

V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu  splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet obchodníka. 

Obchodník nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú  platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou. 

Podľa zákona o evidencii tržieb je obchodník povinný vystaviť kupujúcemu  faktúru. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online, v  prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín. 

Tovar je kupujúcemu dodaný: 

  • na adresu určenú kupujúcim v objednávke 

Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.

Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe odoslania a prevzatia tovaru  sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky obchodníkom. V  prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky  kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s  týmto spôsobom dopravy. 

Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené  kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V  prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať  opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci  povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp.  náklady spojené s iným spôsobom doručenia. 

Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť  obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť  prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho  neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu  prevziať. 

Obchodník vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je  odoslaný na emailovú adresu kupujúceho. 

Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za  tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru.  Zodpovednosť za náhodnú stratu, poškodenie či zničenie tovaru prechádza na  kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci  povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil. 

VI. Odstúpenie od zmluvy 

Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako  spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu. 

Lehota pre odstúpenie od zmluvy predstavuje 14 dní 

  • odo dňa prevzatia tovaru, 
  • odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy  niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí,
  • odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná  opakovaná dodávka tovaru. 

Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy: 

  • o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným  súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a obchodník pred  uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na  odstúpenie od zmluvy a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby, 
  • o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí na výkyvoch finančného  trhu nezávisle na vôli obchodníka a ku ktorému môže dôjsť v priebehu lehoty  pre odstúpenie od zmluvy, 
  • o dodaní alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase  uzavretia zmluvy, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a  ktorých cena závisí na výkyvoch trhu nezávislých na vôli obchodníka, 
  • o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho, tovaru  vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného  kupujúceho, 
  • o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po  dodaní vzhľadom na svoju povahu nenávratne zmiešaný s iným tovarom, o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodov  ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol  po dodaní porušený, 
  • o dodávke zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových  záznamov, kníh alebo počítačového softvéru, ak sú predávané v ochrannom  obale a kupujúci tento obal rozbalil, 
  • o dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou predaja na základe  dohody o predplatnom a predaji kníh nedodávaných v ochrannom obale, o dodávke elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho  poskytovanie začalo s výslovným súhlasom kupujúceho a kupujúci vyhlásil, že  bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohoto súhlasu stráca právo na  odstúpenie od zmluvy, 
  • v ďalších prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane  spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy  uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov  obchodníka v znení neskorších predpisov.

Pre dodržanie lehoty pre odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať  prehlásenie o odstúpení v lehote pre odstúpenie od zmluvy. 

Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár k  odstúpeniu od zmluvy poskytovaný obchodníkom. Odstúpenie od kúpnej zmluvy  zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu obchodníka uvedenú v  týchto obchodných podmienkach. Obchodník potvrdí kupujúcemu bezodkladne  prijatie formulára. 

Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť obchodníkovi tovar do 14  dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru  obchodníkovi, a to i v tom prípade, ak tovar nemôže byť vrátený pre svoju  povahu obvyklou poštovou cestou. 

Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu obchodník bezodkladne, najneskôr však  do 14 dní od odstúpenie od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane  nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Obchodník  vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s  tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady. 

Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý obchodník  ponúka, vráti obchodník kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške  zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. 

Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je obchodník povinný vrátiť prijaté  peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo  preukáže, že tovar obchodníkovi odoslal. 

Tovar musí vrátiť kupujúci obchodníkovi nepoškodený, neopotrebený a  neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody  vzniknutej na tovare je obchodník oprávnený jednostranne započítať proti  nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. 

Obchodník je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob,  nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru  prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Obchodník bezodkladne informuje  kupujúceho prostredníctvom emailovej adresy uvedenej v objednávke a vráti v  lehote 14 dní od oznámení o odstúpenie od kúpnej zmluvy všetky peňažné 

prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy  prijal, a to rovnakým spôsobom, poprípade spôsobom určeným kupujúcim. 

VII. Práva z chybného plnenia 

Obchodník zodpovedá kupujúcemu, že tovaru pri prevzatí nemá vady. Najmä  obchodník zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal: 

  • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také  vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci  očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy obchodníkom  vykonanej, 
  • sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku  ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa, 
  • tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy,  ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo  predlohy, 
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a 
  • tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov. 

Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim,  má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť  práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsaťštyri  mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nepoužije u tovaru predávaného za  nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie  tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru pre vadu  zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí  kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru. 

V prípade výskytu vady môže kupujúci obchodníkovi predložiť reklamáciu a  požadovať: 

  • ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť: 

o bezplatné odstránenie vady tovaru, 

o výmenu tovaru za nový tovar, 

  • ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť: 

o primeranú zľavu z kúpnej ceny, 

o odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy, 

  • ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec  mohla riadne užívať ako vec bez vady, 
  • ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po  oprave, 
  • ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru. 

Obchodník je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je  prijatie reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania.  Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej obchodníkom. Ak  reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená obchodníkom, táto môže  reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi  na vybavenie obchodníkovi. Obchodník je povinný kupujúcemu vydať písomné  potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký  spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a  spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej  trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. 

Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník alebo ním poverený zamestnanec  alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z  chybného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv  vyplývajúcich mu z chybného plnenia si uplatňuje, je obchodník alebo ním  poverený pracovník alebo určená osoba povinný určiť spôsob vybavenia  reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo  dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje  zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa  uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia  vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch  možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia  vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne  uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má  právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový  tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav  vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) obchodníkovi. 

Obchodník písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to  najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Právo z chybného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci  vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil. 

V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne  vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto  právo môže kupujúci u obchodníka uplatniť v lehote do jedného mesiaca po  uplynutí záručnej doby. 

Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci. 

Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia §  499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho  zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane  spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. 

Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou obchodníka za  vady upravuje reklamačný poriadok obchodníka. 

VII. Doručovanie 

Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať  prostredníctvom elektronickej pošty. 

Kupujúci doručuje obchodníkovi korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v  týchto obchodných podmienkach. Obchodník doručuje kupujúcemu  korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v  objednávke.

IX. Mimosúdne riešenie sporov 

Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je  spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa  domnieva, že obchodník porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh  na začatie alternatívneho (mimosúdneho) riešenia sporu u subjektu  alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa predchádzajúcej  vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej  odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd.

K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná  Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom: Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO:  17 331 927, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese  Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Odbor medzinárodných  vzťahov a alternatívneho riešenia sporov, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27,  alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk. Internetová adresa:  https://www.soi.sk/. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na  internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri  riešení sporov medzi obchodníkom a kupujúcim z kúpnej zmluvy. 

Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy  44/a, 827 15 Bratislava, internetová adresa: http://esc-sr.sk/ je kontaktným  miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 z 21.  mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č.  2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov  on-line). 

Obchodník je spoločnosť s ručením obmedzeným zapísaná v obchodnom registri  Okresného súdu v Banskej Bystrici, oddiel Sro, vložka číslo 22279/S. Slovenská  obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad  dodržiavaním zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších  predpisov. 

X. Záverečné ustanovenia 

Všetky dojednania medzi obchodníkom a kupujúcim sa spravujú právnym  poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje  medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej  republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne  záväzných právnych predpisov. 

Obchodník nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania  v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení  neskorších predpisov. 

Všetky práva k webovým stránkam obchodníka, najmä autorské práva k obsahu,  vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a  ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží obchodníkovi. Je zakázané kopírovať, 

upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu  obchodníka. 

Obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích  osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho  určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať  postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie  vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť  neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo  ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo  jeho časti či softwarové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s  jeho určením či účelom. 

Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v  elektronickej podobe a nie je verejne prístupná. 

Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či dopĺňať. Týmto  ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti  predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. 

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 01.07.2024